Activităţile proiectului sunt dezvoltate în concordanţă cu obiectivele stabilite, planificate şi corelate cu graficul de implementare, fiind realizabile cu resursele proiectului:
OS1Internaţionalizarea universităţii şi promovarea unei culturi a internaţionalizării în cadrul universităţii (L1-L3):
1.1. Elaborarea unei politici privind internaţionalizarea educaţiei şi cercetării ştiinţifice la UPM (L1);
1.2. În baza politicii, elaborarea unei strategii privind: internaţionalizarea educaţiei şi cercetării ştiinţifice la UPM în concordanţă cu strategia naţională şi cu specificul instituţional (L1);
1.3. Stabilirea de indicatori de referinţă cu privire la internaţionalizarea educaţiei şi a cercetării ştiinţifice la UPM (L1);
1.4. Dezvoltarea unei strategii de marketing internaţional (L2);
1.5. Un training pentru 50 de cadre didactice UPM cu privire la aspectele didactice, ştiinţifice, administrative ale internaţionalizării (L2);
1.6. O conferinţă locală privind internaţionalizarea învăţământului superior în UPM care să sensibilizeze şi să mobilizeze cadrele didactice şi personalul administrativ şi să contribuie la crearea unei culturi a internaţionalizării, iar comunitatea academică să simtă că este implicată în acest proces (L3);
1.7. Dezvoltarea unei culturi a internaţionalizării „acasă”: comunicarea internă cu privire la activităţile internaţionale este îmbunătăţită (de jos şi în sus şi de sus în jos); sunt create şi îmbunătăţite mecanisme pentru a oferi informaţii despre internaţionalizare (intranet, newsletter, site); sunt comunicate bunele practici interne; se continuă realizarea rapoartelor de benchmarking; se creează o cutie de sugestii; există un simţ sporit de proprietate în internaţionalizare; se comunică şi se colectează feedback cu privire la implementarea strategiilor de internaţionalizare (permanent cu începere din L2);
1.8. Publicitarea/promovarea oportunităţilor privind posibilităţile de studiu în UPM (permanent cu începere din L2).
OS2Creşterea relevanţei educaţiei oferite de UPM pe piaţa internaţională şi în societatea bazată pe cunoaştere (L2-L4):
2.1. Întâlniri de tip peer learning cu experţi naţionali, internaţionali şi actori relevanţi (L2, cu ocazia trainingului 1.5);
2.2. Elaborarea şi adoptarea unui model european de gestionare a relaţiilor dintre managementul universitar şi partenerii internaţionali (L2);
2.3. Efectuarea unui studiu privind creşterea potenţialului UPM în relaţia cu comunitatea studenţilor internaţionali (L3);
2.4. Stabilirea, documentarea şi implementarea sistemului intern de asigurare a calităţii în conformitate cu cerinţele Standardelor şi ghidurilor de asigurare a calităţii din spaţiul european al învăţământului superior ESG 2015, ca unul din principalele realizări ale procesului Bologna (L3);
2.5. Efectuarea unui studiu privind modul în care calitatea curriculei universitare UPM poate fi îmbunătăţită în vederea unui impact internaţional (L3);
2.6. Efectuarea unui studiu de piaţă pentru a identifica pieţe doritoare de cursuri în limbile engleză şi română şi programe UPM adecvate (L4);
2.7. Elaborarea unei strategii de marketing educaţional internaţional (L4).
OS3 Dezvoltarea învăţământului internaţional la UPM (L3-L6):
3.1. Dezvoltarea de servicii/mecanisme de ofertare a informaţiilor despre internaţionalizare acasă şi la târguri internaţionale (intranet, newsletter, site) (L3);
3.2. Crearea de resurse web şi dezvoltarea unui site în limba engleză cu informaţii complete (cuuricula, acces, administrativ etc.) pentru studenţii internaţionali, ca instrument eficient de marketing şi recrutare (L4);
3.3. Autorizarea şi promovarea anului pregătitor în limba română pentru studenţi străini la UPM (L4-L5);
3.4. Extinderea şi dezvoltarea Biroului de Relaţii Internaţionale prin îmbunătăţirea infrastructurii şi elaborarea de proceduri pentru activităţile de gestiune a programelor / serviciilor / consilierii / administrării studenţilor străini (L4-L5);
3.5. Îmbunătăţirea competenţelor de limbă engleză ale personalului didactic şi administrativ prin organizarea de cursuri în limba engleză (L3-L5);
3.6. Dezvoltarea de 2 programe de vară în limbile engleză şi franceză (L3);
3.7. Autorizarea unei specializări de licenţă în limba engleză în cursul anului 2016 şi pregătirea a alte două specializări pentru autorizare în anul 2017 ( elaborare dosar autorizare L6).
OS4 Creşterea vizibilităţii internaţionale a UPM în cercetarea ştiinţifică (L2-L6):
4.1. Definirea unor teme de cercetare interdisciplinară inovatoare pentru proiecte de cercetare internaţionale comune şi pentru atragerea de cercetători, studenţi şi cercetători post-doctorali, prin crearea unui document care identifică respectivele domenii (L2-L4);
4.2. Dezvoltarea colaborărilor internaţionale existente de cercetare cu parteneri internaţionali prin: stabilirea unui program de cercetare; identificarea programelor-cadru posibile de accesat în comun (L2-L4);
4.3. Elaborarea unui plan privind atragerea de fonduri internaţionale pentru cercetare (L5);
4.4. Definirea strategiei/planului de valorificare a rezultatelor cercetării ştiinţifice în vederea creşterii numărului de publicaţii indexate internaţional ale cercetătorilor şi studenţilor postuniversitari UPM şi creşterea vizibilităţii cercetătorilor UPM în citarea internaţională (L5);
4.5. Elaborarea strategiei/planului privind creşterea numărului de cercetători invitaţi la UPM (L6).
OS5 Consolidarea bunei cooperări dintre universitate şi părţile interesate de pe plan local, care funcţionează într-un context din ce în ce mai european (L3-L6):
5.1. Creşterea numărului de parteneriate cu industria locală – întreprinderi internaţionale din regiunea Centru (L3-L5);
5.2. Dezvoltarea unui portofoliu de colaborări cu părţile interesate şi întreprinderile internaţionale de pe plan local (L4);
5.3. Optimizarea şi actualizarea curriculumului sugerat de partenerii industriali internaţionali (L4-L6).